tweede viool
Sanne Hunfeld
Sanne Hunfeld studeerde viool bij Lex Korff de Gidts aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam, waar ze in 2004 haar bachelordiploma met onderscheiding haalde. Daarna studeerde ze verder aan de Guildhall School of Music and Drama in Londen bij David Takeno waar ze, eveneens met onderscheiding, in 2005 haar masterdiploma haalde. Ze sloot haar studie af bij Peter Brunt aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Verder volgde Sanne Hunfeld masterclasses bij Herman Krebbers en Maxim Vengerov en nam ze in het seizoen 2006/2007 deel aan de Academie van het Concertgebouworkest.
In maart 2011 trad Hunfeld als tweede violist toe tot het Concertgebouworkest.
Daarnaast is Sanne Hunfeld actief in de kamermuziek. Ze maakte deel uit van het pianotrio Suleika, trad veel op met pianist Maarten den Hengst en speelde regelmatig bij het Nieuw Ensemble en Combattimento Consort.
In oktober 2018 won Hunfeld de Prix de Salon, de jaarlijks door de businessclub van het Concertgebouworkest aan een jong orkestlid uitgereikte prijs, voor haar idee om kinderliedjes uit de hele wereld te arrangeren en uit te voeren met orkestleden. In februari 2020 krijgt het plan gestalte in het kinderconcert Maankozijn.
Sanne Hunfeld speelt op een viool, toegeschreven aan de Voller brothers (ca. 1900), die haar door een particuliere mecenas via de Foundation Concertgebouworkest in bruikleen kon worden verstrekt.
Sanne Hunfeld studeerde viool bij Lex Korff de Gidts aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam, waar ze in 2004 haar bachelordiploma met onderscheiding haalde. Daarna studeerde ze verder aan de Guildhall School of Music and Drama in Londen bij David Takeno waar ze, eveneens met onderscheiding, in 2005 haar masterdiploma haalde. Ze sloot haar studie af bij Peter Brunt aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Verder volgde Sanne Hunfeld masterclasses bij Herman Krebbers en Maxim Vengerov en nam ze in het seizoen 2006/2007 deel aan de Academie van het Concertgebouworkest.
In maart 2011 trad Hunfeld als tweede violist toe tot het Concertgebouworkest.
Daarnaast is Sanne Hunfeld actief in de kamermuziek. Ze maakte deel uit van het pianotrio Suleika, trad veel op met pianist Maarten den Hengst en speelde regelmatig bij het Nieuw Ensemble en Combattimento Consort.
In oktober 2018 won Hunfeld de Prix de Salon, de jaarlijks door de businessclub van het Concertgebouworkest aan een jong orkestlid uitgereikte prijs, voor haar idee om kinderliedjes uit de hele wereld te arrangeren en uit te voeren met orkestleden. In februari 2020 krijgt het plan gestalte in het kinderconcert Maankozijn.
Sanne Hunfeld speelt op een viool, toegeschreven aan de Voller brothers (ca. 1900), die haar door een particuliere mecenas via de Foundation Concertgebouworkest in bruikleen kon worden verstrekt.
Sanne Hunfeld studeerde viool bij Lex Korff de Gidts aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam, waar ze in 2004 haar bachelordiploma met onderscheiding haalde. Daarna studeerde ze verder aan de Guildhall School of Music and Drama in Londen bij David Takeno waar ze, eveneens met onderscheiding, in 2005 haar masterdiploma haalde. Ze sloot haar studie af bij Peter Brunt aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Verder volgde Sanne Hunfeld masterclasses bij Herman Krebbers en Maxim Vengerov en nam ze in het seizoen 2006/2007 deel aan de Academie van het Concertgebouworkest.
In maart 2011 trad Hunfeld als tweede violist toe tot het Concertgebouworkest.
Daarnaast is Sanne Hunfeld actief in de kamermuziek. Ze maakte deel uit van het pianotrio Suleika, trad veel op met pianist Maarten den Hengst en speelde regelmatig bij het Nieuw Ensemble en Combattimento Consort.
In oktober 2018 won Hunfeld de Prix de Salon, de jaarlijks door de businessclub van het Concertgebouworkest aan een jong orkestlid uitgereikte prijs, voor haar idee om kinderliedjes uit de hele wereld te arrangeren en uit te voeren met orkestleden. In februari 2020 krijgt het plan gestalte in het kinderconcert Maankozijn.
Sanne Hunfeld speelt op een viool, toegeschreven aan de Voller brothers (ca. 1900), die haar door een particuliere mecenas via de Foundation Concertgebouworkest in bruikleen kon worden verstrekt.