Athora NL/Zwitserleven
Sinds begin 2024 is pensioenverzekeraar Zwitserleven als onderdeel van Athora Netherlands, partner geworden van het Koninklijk Concertgebouworkest. Met het partnership wil Zwitserleven bijdragen aan de toekomst van het orkest. Het partnership biedt Zwitserleven/Athora Netherlands en het Concertgebouworkest de mogelijkheid om met de kracht van klassieke muziek waardevolle herinneringen te maken en te delen.
Athora Netherlands is een pensioen- en levensverzekeraar, gericht op de Nederlandse markt. Athora Netherlands bouwt voort op ruim 130 jaar kennis en ervaring. Met sterke consumentenmerken Zwitserleven en Reaal bieden ze klanten aantrekkelijke producten en diensten om te voorzien in een goed inkomen voor later.
Aangevuld met de belegginsexpertise en kapitaalsteun van Athora Group wil Athora Netherlands de komende jaren uitgroeien tot een leidende speler op de pensioen- en levenmarkt. Hoe ze dit doel willen bereiken staat beschreven in hun strategie, die ze Ambitie 2025 hebben gedoopt.
Zwitserleven is een van de leidende pensioenverzekeraars in Nederland. De geschiedenis van het merk gaat terug tot 1901. Bekend van het Zwitserleven gevoel. Het gevoel dat je hebt als je je pensioen goed geregeld hebt, zodat je zorgeloos kunt genieten van je oude dag. Het Zwitserleven gevoel staat zelfs in de Dikke Van Dale. Zwitserleven is er beroemd mee geworden. Bijna iedereen kent het.
- Annemieke Visser-Brons, commercieel directeur Athora Netherlands/Zwitserleven:
“We voelen ons erg verwant met onze stadsgenoot het Koninklijk Concertgebouworkest dat elke uitvoering opnieuw, waardevolle muzikale herinneringen deelt met haar publiek. Dat gevoel sluit naadloos aan bij de nieuwe positionering van Zwitserleven: het gevoel dat we delen. Mooie momenten zijn waardevoller als je ze kunt delen, met familie, met vrienden en dierbaren. Daarom zijn we ongelooflijk trots op dit partnership, waarmee Athora Netherlands via ons merk Zwitserleven, het mogelijk maakt dat het Koninklijk Concertgebouworkest nog meer waardevolle herinneringen kan maken en delen met onze klanten: mensen die hun pensioen opbouwen of al van hun pensioen genieten, adviseurs, werkgevers, pensioenfondsen en nationale en internationale partners.”
- Dominik Winterling, algemeen directeur Koninklijk Concertgebouworkest:
“Wij zijn zeer verheugd dat Athora/Zwitserleven een partnership met ons aangaat! Deze samenwerking sluit naadloos aan bij onze missie om zo veel mogelijk mensen te raken met de transformatieve kracht van klassieke muziek. Net als Zwitserleven geloven wij dat een gevoel versterkt wordt als je het deelt met anderen, zoals de beleving van het publiek tijdens een concert. Dit is een bijzondere kans om het ‘Zwitserleven-gevoel’ te versterken en samen onvergetelijke momenten te creëren."