Evenementen voor corporate partners

Relaties met corporate partners werden in 2020 bevestigd en versterkt met virtuele kamermuziekconcerten, video’s voor relaties en Zoomsessies met orkestleden. Een greep uit samenwerkingsinitiatieven in tijden van corona:

Prix de Salon 2020

Op 22 oktober werd solofluitist Kersten McCall bij zijn huis verrast met het winnen van de Prix de Salon 2020. Hij nam een cheque ter waarde van € 7.500 en bloemen in ontvangst uit de handen van bestuurslid van de Foundation Concertgebouworkest Jakob Treffers.

Coronaproof uitreiking van de Prix de Salon

Stibbe steekt studenten hart onder de riem

Muziek om te kunnen focussen bij het studeren: cellist Joris van den Berg speelt de Eerste Cello Suite van Bach. Met deze opname wilde Stibbe studenten tijdens hun tentamenperiode een hart onder de riem steken. Verspreiding via de social media kanalen van Stibbe zorgde voor een groot bereik.

Stephanie Rimmelzwaan, Senior Event Coordinator Stibbe over het partnership met het Concertgebouworkest:
'Het afgelopen jaar bracht nieuwe uitdagingen voor het organiseren van events. Van live naar digitaal en vooral: kijken hoe we dan wél mooie evenementen en momenten konden creëren voor onze cliënten, medewerkers en voor studenten. Door de flexibiliteit en de creatieve oplossingen van het Concertgebouworkest zijn wij daar samen heel goed in geslaagd. We hebben onze relaties en collega’s toch kunnen verrassen met bijzondere voorstellingen.
We kijken enorm uit naar het moment dat we weer ‘live’ kunnen, maar de afgelopen tijd heeft bewezen: muziek verbindt, ook online!'

Alumni Event voor PwC

Bij het jaarlijkse Alumni Event van PwC verzorgden leden van het Concertgebouworkest online voor de muzikale invulling. Voorafgaand aan het concert was er een korte uitleg over het bijzondere partnership tussen PwC en het orkest. Aan het woord: Patty Nobrega - manager Corporate Partnerships van het Concertgebouworkest én zelf alumnus bij PwC, en David Verweij - consultant Corporate Partnerships bij PwC.

Alumni PwC
Alumni PwC 2

David Verweij, Consultant Corporate Sponsorships, over het partnership van PwC met het Concertgebouworkest:
'Een tijd waarin alles plotseling veranderde, betekende omschakelen - voor beide kanten. En dat is gelukt. We hebben elkaar weten te vinden, wisten van elkaar wat er speelde en zagen hoe we van waarde konden zijn voor elkaar. Binnen ons partnership hebben we echt als partners opgetrokken. Ondanks alle beperkingen was er heel regelmatig en persoonlijk contact: een groot compliment voor het Concertgebouworkest in zijn geheel, en voor Charlie, Patty en Félice in het bijzonder.'


Dominic Seldis in gesprek met de Britse dirigent Daniel Harding

Solocontrabassist Dominic Seldis in een exclusief interview met landgenoot en goede vriend Daniel Harding - dirigent aan de wereldtop maar ook co-piloot van Air France. De opname is mogelijk gemaakt door Global Partner ING. 

Ssst... lekker slapen

In unieke samenwerking met global partner Unilever werd rond de zomer de serie ‘Ssst… lekker slapen’ gelanceerd als campagne voor Zwitsal. Een concertreeks in twaalf filmpjes met internationale slaapliedjes. Ieder filmpje zoomt in op één instrument en een musicus uit het Concertgebouworkest. Ieder instrument wordt vertegenwoordigd door een diertje uit de Zwitsal Beestenboel. 

In goede en slechte tijden

In gesprek met Marc Diepstraten en Mariëlle Krouwel over het partnership van PwC met het Concertgebouworkest

lees hier het interview