viool - academie 2021/2022
Miranda Nee
Miranda Nee begon op haar zevende met vioolspelen. In Genève volgde ze gedurende elf jaar privélessen bij Dan Dery. In 2017 begon ze haar studie bij Mihaela Martin aan de Hochschüle für Musik und Tanz in Keulen. Ze vervolgde haar opleiding bij Silvia Marcovici aan de Kunstuniversität Graz. Als toegewijd kamermusicus krijgt ze ook les van Stephan Goerner, Daniel Austrich en Claudia Micheletti.
Miranda Nee trad op in Zwitserland, Frankrijk, Italië, Duitsland, Oostenrijk, Canada en de Verenigde Staten. Van 2015 tot en met 2018 was ze eerste violiste van het Schweizer Jugend-Sinfonie-Orchester. Ze nam deel aan het Tibor Varga Sion Festival, het Festival del Lago, en Rencontres Musicales Intrernationales de Graves, waar ze masterclasses volgde bij onder anderen Pavel Vernikov, Svetlana Makarova, Arabella Steinbacher, Grigory Kalinovsky, Takashi Shimizu en Sergey Ostrovsky. In 2017 viel ze in de prijzen op het vioolconcert-concours van het Orchestre des Trois-Chêne.
Momenteel wordt Miranda Nee ondersteund door een beurs van de Stiftung Lyra. Ze speelt op een viool van Jean Christophle d’Avignon van rond 1680, met een strijkstok van James Tubbs.
Miranda Nee begon op haar zevende met vioolspelen. In Genève volgde ze gedurende elf jaar privélessen bij Dan Dery. In 2017 begon ze haar studie bij Mihaela Martin aan de Hochschüle für Musik und Tanz in Keulen. Ze vervolgde haar opleiding bij Silvia Marcovici aan de Kunstuniversität Graz. Als toegewijd kamermusicus krijgt ze ook les van Stephan Goerner, Daniel Austrich en Claudia Micheletti.
Miranda Nee trad op in Zwitserland, Frankrijk, Italië, Duitsland, Oostenrijk, Canada en de Verenigde Staten. Van 2015 tot en met 2018 was ze eerste violiste van het Schweizer Jugend-Sinfonie-Orchester. Ze nam deel aan het Tibor Varga Sion Festival, het Festival del Lago, en Rencontres Musicales Intrernationales de Graves, waar ze masterclasses volgde bij onder anderen Pavel Vernikov, Svetlana Makarova, Arabella Steinbacher, Grigory Kalinovsky, Takashi Shimizu en Sergey Ostrovsky. In 2017 viel ze in de prijzen op het vioolconcert-concours van het Orchestre des Trois-Chêne.
Momenteel wordt Miranda Nee ondersteund door een beurs van de Stiftung Lyra. Ze speelt op een viool van Jean Christophle d’Avignon van rond 1680, met een strijkstok van James Tubbs.
Miranda Nee begon op haar zevende met vioolspelen. In Genève volgde ze gedurende elf jaar privélessen bij Dan Dery. In 2017 begon ze haar studie bij Mihaela Martin aan de Hochschüle für Musik und Tanz in Keulen. Ze vervolgde haar opleiding bij Silvia Marcovici aan de Kunstuniversität Graz. Als toegewijd kamermusicus krijgt ze ook les van Stephan Goerner, Daniel Austrich en Claudia Micheletti.
Miranda Nee trad op in Zwitserland, Frankrijk, Italië, Duitsland, Oostenrijk, Canada en de Verenigde Staten. Van 2015 tot en met 2018 was ze eerste violiste van het Schweizer Jugend-Sinfonie-Orchester. Ze nam deel aan het Tibor Varga Sion Festival, het Festival del Lago, en Rencontres Musicales Intrernationales de Graves, waar ze masterclasses volgde bij onder anderen Pavel Vernikov, Svetlana Makarova, Arabella Steinbacher, Grigory Kalinovsky, Takashi Shimizu en Sergey Ostrovsky. In 2017 viel ze in de prijzen op het vioolconcert-concours van het Orchestre des Trois-Chêne.
Momenteel wordt Miranda Nee ondersteund door een beurs van de Stiftung Lyra. Ze speelt op een viool van Jean Christophle d’Avignon van rond 1680, met een strijkstok van James Tubbs.