Booking.com
Het digitale reisplatform Booking.com wordt global partner (hoofdsponsor) van het Koninklijk Concertgebouworkest. Samen met de huidige global partners ING en Unilever ondersteunt Booking.com hiermee het Concertgebouworkest in de ambitie om klassieke muziek toegankelijk te maken voor een breed en divers publiek.
Booking.com was al een belangrijke partner bij de opening van het seizoen 2021/2022 op de Dam. Deze samenwerking gaan beide organisaties nu verder verdiepen door middel van een global partnership, dat aanvankelijk voor drie jaar wordt aangegaan, en van start gaat met Opening Night op vrijdag 9 september, een gratis openluchtconcert in het Westerpark in Amsterdam.
Booking.com en het Concertgebouworkest zijn allebei diepgeworteld in Amsterdam. De stad is de thuisbasis voor beide organisaties, maar hun impact strekt tot ver buiten de Nederlandse grenzen omdat ze beide op hun vakgebied internationaal toonaangevend zijn. Booking.com en het Concertgebouworkest streven naar inclusiviteit in de breedste zin van het woord, waardoor bij deze samenwerking het toegankelijk maken van de muziek van het Concertgebouworkest centraal staat.
‘Een breder en diverser publiek bereiken, dat is nu en de komende jaren een van de hoogste prioriteiten van het Concertgebouworkest. Ik ben verheugd dat Booking.com ons gaat helpen onze ambitieuze doelen op dat vlak te realiseren door zich als global partner aan te sluiten bij ING en Unilever. Samen zullen wij werken aan ons doel klassieke muziek toegankelijk te maken voor zo veel mogelijk mensen, conform onze missie mensenlevens te veranderen door de transformatieve kracht van muziek.’
- Dominik Winterling
directievoorzitter Koninklijk Concertgebouworkest
‘Vanuit onze missie om het voor iedereen gemakkelijker te maken de wereld te ervaren zijn we heel blij partner te worden van het Concertgebouworkest. Net als reizen is muziek ongelofelijk goed in mensen samenbrengen, horizons verbreden en een verbeterd cultureel begrip bevorderen. We kijken ernaar uit samen met het orkest een rol te spelen bij het laten ontdekken en ervaren van klassieke muziek door nieuw publiek, zowel in Amsterdam als daarbuiten.’
- Arjan Dijk
senior vice president en CMO bij Booking.com