ING, Unilever en Booking.com
Global partners van het Concertgebouworkest
Cultuur toegankelijk maken voor een zo breed mogelijk publiek: als global partners dragen ING, Unilever en Booking.com graag de verantwoordelijkheid om samen met het Concertgebouworkest nieuwe doelgroepen te bereiken voor klassieke muziek. Lees waarom dit voor hen essentieel is.
‘Muziek verbindt, muziek maakt je blij of biedt troost. Je kunt innerlijke rust vinden met muziek, en tegelijkertijd kan het samen luisteren een bijzondere gedeelde ervaring zijn.’
- Eline Overkleeft
Product Owner Sponsoring bij ING
Elk concert is uniek en het is fantastisch dat wij als global partners van het orkest ervoor kunnen zorgen dat zoveel mogelijk anderen dat ook kunnen ontdekken. Het Concertgebouworkest durft de kern van wat zij doen – symfonische werken uitvoeren op het hoogste niveau – te koppelen aan innovatieve concepten, om zo nieuw en ander publiek aan te spreken. ING en Unilever spelen hier graag een rol in; wij helpen het orkest met creativiteit, expertise en budget om het bereik en resultaat nog verder te vergroten.
‘Ik zie honderd talenten op het podium die gezamenlijk werken aan een live ervaring die elke keer opnieuw uniek en eenmalig is. Op een waanzinnig niveau laten ze mij iets horen, iets voelen dat betekenisvol is, dat ik deel met al die mensen in de zaal. Als het is afgelopen, is het weg. En toch blijft het in mijn hart.’
- Laurien van Unen
Corporate Partnership Manager Unilever
yes, it's essential
In samenwerking met de global partners ING en Unilever zijn bijvoorbeeld de Essentials-concerten ontwikkeld. Ook cross-overs, en concerten op nieuwe en bijzondere locaties worden gestimuleerd vanuit deze partnerships.